Wednesday, August 14, 2013

SELAMATKAN MURSI DAN PENGIKUTNYA SERTA BUMI MESIR DENGAN SENJATA DOA

Presiden Mohammed Moursi yang digeruni ramai pemimpin negara2 lain contohnya Syria, Iran dan UAE (Abu Dhabi dan Dubai) , akhirnya telah digulingkan oleh pihak tentera Mesir lewat hari semalam. Pengumuman yang yang disambut sorak riang para penunjuk perasaan ini diumumkan oleh Panglima Tentera Jeneral Abdel Fattah Al-Sisi. Penggulingan presiden yang lantang bersuara terhadap kekejaman di Syria ni pastinya membuatkan Bashar Al-Assad tersenyum riang hari ni. (Celaka!) Walau apapun, doa aku agar Allah selamatkan Mesir dan meruntuhkan tembok pimpinan Syria dan sekutunya. Aaminn Ya Rabb.

Dunia sekarang sudah tenat. Jika dulu pemimpin yang zalim digulingkan dan rakyat dahagakan pemimpin yang menegakkan Islam. Tapi sekarang, pemimpin yang menegakkan Islam dan lantang bersuara demi Islam digulingkan. Mass protest yang tiada berkesudahan. Sampai bila mahu begini? JIka Parti A naik memimpin negara, penyokong Parti B membuat mogok. Jika Parti B pula naik memimpin, penyokong Parti A pula membuat mogok. Sampai bila? Sampai bila? Yang aku hairannya, mana penyokong Moursi yang begitu ramai sewaktu pilihanraya Mesir yang lepas? Mana mereka menghilang? Dah tukar ideologi?

Syria pastinya menarik nafas lega setelah Moursi digulingkan. Tapi ingat, Tayyip Erdogan masih ada…



No comments:

Al Quran (Baca,Dengar,Faham,Hafaz

Listen to Quran

CIRI WANITA SOLEHAH

“ Dan pakaian taqwa itulah yang terbaik”

Wanita yang meletakkan perkara ini di dalam kehidupannya, melapisi diri dengan pakaian langit ini, maka itulah wanta solehah. Lenggok jalannya berlainan, senyum tawanya istimewa, lancer katanya menawan, melihat wajahnya sahaja menggembirakan. Inilah wanita yang terbaik berjalan di atas muka bumi.

“Sebaik-baik wanita adalah Khadijah binti Khuwailid, Fatimah binti Rasulullah, Maryam binti Imran dan Asiyah isteri Firaun”

Maka petunjuk telah diturunkan. Siapakah wanita di dunia ini yang ingin mencontohi keperibadian Khadijah, perjuangan Fatimah, ketabahan Maryam dan kesabaran Asiyah. Wanita solehah hakikatnya amat mengagumkan. Kecintaannya, ketaatannya, kebaikannya, keluhurannya amat menyenangkan hati. Siapakah yang akan mengikuti jejak Khansa? Siapa pula yang akan meneladani si mujahidah Khaulah? Siapa pula hendak membuntuti teladan seorang wanita ansar yang menyatakan kepada Rasulullah kata-kata yang mengharukan sebaik sahaja Rasulullah tiba di Madinah selepas pertarungan yang dasyat di Uhud.

“ Ya Rasulullah, segala kesusahan dan kepayahan itu hilang sebaik sahaja melihat wajahmu”

Sedangkan sebelumnya dia dimaklumkan bahawa Ayahnya, suaminya, pakciknya, abangnya, anaknya telah gugur syahid di dalam medan Uhud yang menggemparkan. Dia tetap teguh dengan keyakinan bahawa bahagia itu hanya terletak pada ALLAH dan Rasulullah. Wanita solehah sememangnya idaman semua lelaki yang mencintai ALLAH dan hidup untuk mendapat redhaNya.

“ Wanita itu dikahwini kerana empat perkara, hartanya, baik keturunannya, kecantikannya dan agamanya. Maka pilih dan kahwinilah yang elok agamanya”